Arbetslös

Japp ni läste rätt, jag sa upp mig idag.
Jag känner att jag vill ha roligt här, jag vill bara göra saker som jag trivs med och jag tänker inte fortsätta på ett jobb som jag inte mår bra av.
Att jobba i åtta timmar utan rast, utan möjlighet att äta och i det tempot är ju helt galet. Att jag fick en utskällning för att jag råkade stå still i typ två sekunder. Alltså, jag satte mig verkligen inte ner, jag bara stod still bakom baren i typ två sekunder för att det inte fanns några kunder eller något att göra. Att jag får en halv utskällning för att mina skor är av fel sort (hur skulle jag veta?), dom blir irriterade för att man inte kan kassan ordentligt (hur ska man kunna när man aldrig fått träna?)
När jag var ute med mina jobbarkompisar i lördags sa typ alla att dom ville sluta. Att jag borde göra det och att det är ett skitställe. Så nu hörde jag att flera ska göra samma sak, då kommer dom väl fatta att ingen trivs.
Så nu är det gjort i alla fall, och nu ska jag kolla efter andra jobb.
Frida kommer hem om ett par dagar, då ska vi vara arbetslösa tillsammans, och jag tänker njuta av att vara ledig! Sådeså!
Nu måste jag äta lite Pitabröd med kyckling, sen kolla på Big Brother.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0