Nu börjas det...

Nu välkomnar vi årets härligast period - vinterkräksjukan är här! Jag hörde i tisdags att sjukan var och härjade på österrödskolan och att massa elever och lärare var sjuka. Om ni inte redan visste det så är jag livrädd för spyor, lite knäppt men så är det. I tisdags fick vi vårt första fall. Kräks i legot, på stolar, på golvet och sedan även i hallen. Luktade gott på hela avdelningen. I onsdags hade vi ingen som spydde som tur var, men det skickades hem barn från andra avdelningar.
   Igår önskade jag att jag skulle slippa jobb idag, för jag hade inte fått något. Jag trodde så klart inte att det skulle bli så eftersom dom ringde från tre ställen igår. Men kors i taket så har mina böner blivit hörda och jag är arbetslös. Första gången på vet inte hur länge (förutom julen då). Imorgon hoppas jag att få jobba på ett dagis utan kräksjuka om det nu finns sådana i Torslanda.

Puss och kram alla friska (och sjuka) människor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0