Hund nu tack

Måste bara berätta att jag var på en väldigt mysig promenad igår med min mor och hnnes man PÅ havet. Så vackert (men kallt) att se folk promenera, fiska, spela hockey och hacka loss sin båt från isen (varför den nu låg i). Folk gick ända till Björkö. Jag har nog aldrig varit med om att det varit så kallt här förut. Det har jag säkert, men jag minns det inte :P Självklart hade jag glömt kameran hemma, men ni fårhelt enkelt tro mig när jag säger att det var vackert.

Idag har jag varit med min mamma (jag har tydligen inget annat liv än att vara med min familj, men jag gillar det), vi var på hundutställningen My dog på Mässan. Jätteroligt att se Agility, polishundar och teater (askhunden).



Älskade mamma


Och ja har hittat en ny favorithund som jag vill ha när jag har tid att skaffa hund. Jag har alltid tänkt att jag ska ha en härlig familjehun, typ golden, labrador eller berner sennen. Men jag känner att det är för stora, för lata hundar. Jag vill kunna jobba med min hund mycket, jag vill köra agility med den. Alltså en labrador i en agilitytävling är ju rena skämtet. "Vadå jag har väl inte bråttom?".
Så min nya drömhund är Stabyhoun! Är det inte världens sötaste hund?



             Stabyhoun som valp




Stabyhoun som vuxen



                                   

Såhär står det om den på internet:
Rasen skall som sällskapshund vara tillgiven, mjuk och vänlig. Den skall vara intelligent, lydig, lättlärd, lugn och en god vakthund, aldrig aggressiv eller bitsk.


Bra va?


Kommentarer
Postat av: L

Ser sjukt söt ut! sån får du skaffa :D

2010-01-11 @ 00:50:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0