Brandmän och katthår

Igå träffade jag min sötis Oliver vilket jag har gjort på tok för lite över julen. Han åker ju tillbaka in i lumpen (vilken lump? :P) på söndag, man ångrar att man inte setts fler gånger. Men men, det var trevligt att ses i alla fall. Vi skulle på café och när jag pratade med Sanna så satt hon och Malin på Vanilj, så vi begav oss dit :) Trevligt att få sällskap hem också.

När jag gick till jobbet i morse kom det brandbilar med blåljus som stannade utanför dagiset. Alla mina sötisbarn stod i fönstret och tittade. Så är de min vän Kenneth som står där i sin fina brandmansmundering. Hihi inte varje dag man ser honom i tjänst. Men som tur var var det bara ett falsklarm, men det kostar väl skjortan när det blir så.. Barnen pratade om brandmän och brandbilar hela dagen efter det, och jag har berättat allt jag vet om ämnet. Så det kom alltid med något bra, barnen lärde sig en hel del :)
   Sen när vi var ute på gården kom det en söt liten kissekatt och ville vara med oss. Eller ja, liten och liten, det var nog en av dom tjockaste katter jag stött på, men den var så kelig. Jag lurade i barnen att den var rädd för små barn så det var bara jag som fick klappa den :P Nej inte rikigt, men jag ville inte att dom skulle dra den i svansen och kasta snöbollar på den, så jag höll dom på avstånd.

Ikväll blir det kör, fast jag egentligen har slutat, men Elin övertalaed mig. Sk bli trevligt ändå.

Pusshej

Kommentarer
Postat av: Elin

Vadå slutat. Bytt menar du såklart. Vilken tur att jag "övertalaed" dig :D

2010-01-13 @ 22:26:42
URL: http://elinlundeborg.blogspot.com
Postat av: Matilda

Ja det var väldans tur :D

2010-01-13 @ 22:35:01
URL: http://matildajohannesson.blogg.se/
Postat av: Tove

Haha jasså kom min far och hälsade på i brandmannadräkten, trevligttrevligt! :)

2010-01-14 @ 23:50:57
URL: http://toovejohannafagerman.blogg.se/
Postat av: Matilda

Haha japp det gjorde han :D

2010-01-25 @ 13:36:49
URL: http://matildajohannesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0