Söndag

Idag var en deppig söndag. Vaknade kvart över nio, ingen mamma eller Magnus hemma :( Dom jobbade. Jag har ju liksom lite lyx hemma, det vet ju ni som känner mig. Att varje lördag och söndag äter hela familjen frukost klockan 10. Då har mamma och Magnus köpt färskt bröd, kokat ägg och kaffe, gjort smoothie och pressat apelsinjuice. Så idag fick jag göra min egen frukost och läsa tidningen i min ensamhet. Men fastän jag inte tycker om att vara ensam funderar jag på att flytta hemifrån. Kanske dags att ta steget. Kollade på en lägenhet idag som jag kan hyra om jag vill. En mysig liten etta typ vid vågmästareplatsen. Tycker ni att jag ska ta den?
Några bilder:

       
Den ska renoveras innan. Stort badrum och hall i allafall :)


Sen var jag på Vanilj och fikade med Oliver. Han ska nämligen ligga inne i lumpen i en månad nu utan att komma hem. Jag får underhålla honom med sms. Magnus och Katrin kom också dit, så det var ytters fördelaktigt.


Sjukvårdare Jansson



Katta och Magnus


Har varit lite smådeppig idag, men det har gått över. Tänk egentligen vad underbart livet är, vad många underbara vänner jag har, hur mycket jag älskar min stora familj och snart är det SOMMAR :D (Okej lite att överdriva i februari men imorgon är det mars).
   Imorgon blir det träning med mina snuttar, hoppas dom har blivit lite peppade av tävlingen. Det har jag blivit i alla fall. Nu ska här övas obliga och skruvar! Jippie. 
Får se vart jag får jobb imorgon...

 

Puss och godnatt alla sötisar


Kommentarer
Postat av: Sanna

Ja! lägenheten ser riktigt nice ut! =D det är alltid kul att skaffa eget! =) Men som du säger, du gillar inte att vara ensam.. Gör det, bara gör det! haha

du, jag tänkte på carro berntson.. hon söker ju lägenhet för fullt och får verkligen inte napp någonstans..hon kommer aldrig från lerum, det finns ingen liten hyres till henne också? =) Absolut bara om åsa vill kolla.. det är ju alltid värt att fråga.. Tycker så synd om henne bara.



Vet du, jag drömde inatt..haha bara för att vi pratade om paris igår så drömde jag att vi skulle åka till paris och frida skulle också med för hon var hemma av någon anleding.. och när vi väl kom till flygplatsen och frida var helt till sig för att vi skulle åka så hade vi en annan överaskning till henne, vi skulle nämligen bjuda med henne till paris men det var bara en undanflyckt till att vi egentligen skulle ge henne något annat.. Så vi kom till flygplatsen och där släppte vi bomben.. haha Vi skulle ta med henne på en konsert i göteborg ist, så vi skulle inte alls åka till paris.. Riktigt nice överaskning eller hur, värsta besvikelsen! haha

puss på dig! <3

2010-03-01 @ 12:41:49
URL: http://frokenryding.blogg.se/
Postat av: julia

JÄTTEEE fiin lägenhet!!! Gud vad fin!! Ser hur mysig ut som helst!

Eftersom du jobbar med samma sak som mig och är i liknande situation så ska jag ge dig lite tankeställare som alltid är bra att ha tänkt över när man är i valet och kvalet=)



Vad gör du om ett år, har du samma jobb? Vill du jobba med samma jobb? Hur blir de om du ska studera eller byta jobb helt plötsligt?

Det blir svårare att spara till kul saker, som resor tillexempel.

Men din lön du har nu(förutsätter att du har samma som mig från och till), så klarar du dig bra hemma. Men det blir svårare att leva gott med den lilla lönen och samtidigt bo ensam. Och ha alla kostnader att ta hand om när din lön trillar in. Hyran, maten, elen, internet och fritid som busskort osv varje månad.



Jag tycker personligen du ska vänta. Vänta med att flytta tills du vet i vilken riktining ditt liv ska gå i. För väljer du att plugga något litet i ett år så måste du ta lån för att ens kunna bo ensam. Kolla på amanda. Ett års KY-utbildning och hon har fått låna 80 tusen(bara för att betala hyra och mat osv). Det är mindre kul att betala tbx så mycket, bara för du valde att bo ensam.

Jag ska ju plugga nu och jag sparar något otroligt på att bo hemma när jag pluggar.



Hoppas du tänker igenom detta. Det är ditt val, men jag hoppas du får bättre instikt. Och väljer det som passar dig.=)



MASSSA KRAMAAR!!!!!

2010-03-02 @ 12:22:02
URL: http://www.butterflyjulia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0