Fransk Lördag

Igår var vi gaanska bakis kan jag säga. Vi gick upp ganska sent, åt god frukost och sen åkte vi till second hand-butiken Kiliwatch, det var grymt kan jag säga. Så stort och så mycket kläder och väskor. Annars tycker jag att second hand-butiker är röriga och små, detta var något nytt. Värt att kika in om man har vägarna förbi Paris ;)

   Sen var vi på Amelie's café och vid Moulin Rouge. Jag har ju inte sett denna filmen eller läst boken om Amelie så jag var väl inte galet imponerad, men jag ska se filmen nu i efterhand.
   Sen åkte vi till Sacre coeur, det var häftigt! När vi kommer dit pågår det en mässa. Att se alla dessa ljus och höra trosbekännelsen på franska, det var en upplevelse. Tyvärr fick man inte ta bilder där inne. Tanken var sen att vi skulle gå ut, men eftersom vi sovit typ fyra timmar natten innan var vi inte så pigga på det, så vi köpte hem baguetter, ost, vin och vindruvor och hade en härlig lördagskväll i lilla lägenheten.


Jag och Sanna vid Moulin Rouge



Vackra Sacre coeur



Myspys på kvällen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0