Mysig morgon

Imorse väckte mamma mig vid 7. Jag hade inte fått något jobb men jag gick upp, tog på mig myskläderna och åt frukost med mammi. Det skulle nämligen komma hit en fönsterputsare klockan 8. Så då kan jag inte ligga och sova. Jag och mamma tittade på nyhetsmorgon. Fönsterputsaren kom hit och det kostade 450 kronor in-och utsidor i hela våran villa! Fatta vad billigt i som har så mycket fönster. Trevlig var han också. Han fick kaffe och så :)

Eftersom jag inte fått något jobb bestämde jag mig för att åka med mamma till jobbet och hjälpa henne lite. Fastnar bara vid tv:n eller datorn annars. Men precis då ringde dom och sa att jag ska börja jobba vid tolv. Riktigt skönt att ha denna morgonen, så är väl jag och mamma hemma samtidigt.

Fick ett sms av Frida igår. Åh vad jag saknar henne! Hon och Lisa jobbar som servitriser. Sån tur dom har! Hoppas vi kan hälsa på henna någon gång.

Pusshej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0