Händelserik helg

Jag vet att jag är en dålig boggare. Det händer ju såå mycket hela tiden och den lilla tiden jag får över vill jag spendera med min familj, inte sätta mig och blogga. Men men, man kan ju göra det då och då i alla fall :) Denna helgen har varit en spännande helg, vokalensemblen sjöng på Majsans 50-årsfest. Bra blev det, det var väldigt uppskattat! I lördags var jag på audition till Götebogs lucia som mamma tydligen anmält mig till. Vi var 69 som blivit uttagna dit, och jag tyckte det gick skitdåligt för jag var så förkyld. Men jag gick tydligen vidare till dom 21 som fick vara med på söndagen. En riktigt rolig dag. Man lärde känna dom som var där, det var värsta idol-feelingen. Vi delades in i grupper och skulle uppträda tre och tre. Så alla stod runtomkring och övade. Det var också personliga intervjuer och hela dagen fick vi mat, glass, godis, kaffe, kakor och massa gott. Förra årets lucior var där också, det var mysigt!
Jag blev tyvärr inte en av dom 7, men det var kul att få vara med den dagen i alla fall. Fatta hur kul dom kommer ha! Det var bilder på dom i GP idag sa mamma, får kolla det sen. Den jag lärde känna bäst som kom med var Jasmine så jag får väl rösta på henne :D Dom ska repa idag, på fredag får dom gå till frisören och klippas och slingas och sen ska dom ta kort. Från och med nu är det rep tre gånger i veckan sen ska dom bo på hotell i en månad och bara sjunga massor. Så jag är helt klar avundsjuk! Även om jag fattar att jag kanske inte var tillräckligt bra så är jag avundsjuk på att dom är det. Men men, dom som var med i kommittén (inklusive sångpedagogen) hade sökt till Göteborgs lucia flera gånger då dom inte kommit med första gången, så man kan ju söka igen, det hade varit grymt kul att få vara med :)
Sen så har min älskade Lukas varit hemma hos mig hela veckan. Så nu när Lukas åkt till Malmö, Sanna till värnamo så känns allt så tomt och tråkigt. Inte nog med det, Frida flyttar till Paris idag!! :( Det känns verkligen så tomt nu. Efter en så rolig helg. Jag är verkligen inte deprimerad eller nåt men idag är ja faktiskt lite ledsen. Vad ska jag göra nu? Jag orkar ingenting. Inatt sov jag från 21 till 10. 13 timmar!! Det behövdes verkligen. Men men. Jag saknar er så otroligt mycket. Det vet ni <3


Här är dessa tjejer som kommer vara Göteborgs lucia i år :)


Kommentarer
Postat av: Adeline

Nu har jag läst hela din blogg i ett svep. <3 saknar dig jättemycket mattus :( Pusseli.

2009-10-06 @ 11:12:23
Postat av: Lukas

DU vet att jag älskar dig! <3

2009-10-07 @ 23:33:19
Postat av: sanna

Och jag saknar dig! <3

2009-10-11 @ 01:12:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0