40 år och trebarnsmamma

Jag pratade med Oliver för några dagar sen. Han sa någonting som faktiskt fick mig att tänka. Han sa: "Matilda, slösa inte bort din ungdom". Och han har så rätt! Varje dag går jag till jobbet, sen till träning/kör. Ofta går jag direkt (Hinner inte äta) och kommer därför hem halv nio. Och så vill jag gå och lägga mig halv elva. Så det är inte mycket tid man hinner vara hemma. Sen när det väl är fredag är jag så trött att jag bara vill vara hemma. Sen har jag två träningar på lördagar så då hinner man ingenting. På söndan gör jag allt jag inte hunnit i veckan, dvs papper med gympan, städa mm. Sen är det måndag igen. Så håller det på. Jag minns seriöst inte när jag gick ut och drack en öl senast med mina vänner.

Jag är ju 20 år. Jag borde vara med kompisar, fika, snacka killar, festa, resa, ha kul. Men jag beter mig som om jag vore 40 och skulle försörja tre barn. Nej, så ska det inte få vara. Nästa termin hoppas jag på att Lukas bor i Göteborg, då ska jag avsäga mig minst två gympalag. Och lägga ner mina privatträningar. Kanske får någon annan ta ansvaret för Neppurt. I så fall kan jag hälsa på Sanna och Frida på helgerna :) Längtar tills jag får en ledig helg att man kan göra något sånt på!

I helgen är Lukas hemma. Därför skiter jag i mina två söndagsträningar, startar upp dom nästa vecka istället. Så jag kan vara med honom hela dagen. Det kommer bli den bästa dagen på länge. Och på lördag kommer Oliver, Adeline och Lukas och ska äta tacos, bada och dricka vin hos mig. Kommer bli så mysigt :D När ska jag hinna handla? Det ordnar sig alltid :D

Detta skulle bli ett kort inlägg :P Oops, klockan är över halv elva. Måste sova!
Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0