Nu är dom fast

Tre ungdomar har blivit anhållna för branden i Torslanda. Rykten går ju såklart om vilka det är. En av mina kompisar har startat en grupp på facebook för dom som vet att branden var en olyckshändelse. Hon menar att deras mening "bara" var att tända på bilen. Min mening i det hela är att det inte spelar så stor roll vad dom tänkte. Det är klart att det känns skönt att veta att det inte stod någon där och tänkte: "nu bränner vi upp hela skolan", men att tända på en bil är inte okej. Och allt kan ha konsekvenser. Tänder man eld på någonting så kan andra saker i närheten börja brinna, det fick man lära sig redan på dagis. Så även om det inte var meningen så blir man ändå straffad.
   Det händer överallt att manniskor "råkar" utföra brott, döda varandra eller tända eld på hus. Dom ska ändå bli straffade. Så är vårat rättssystem och jag tycker det är bra. Jag tror att min vän reagerar så starkt och bråkar med folk på facebook för att det är någon som står henne nära som gjort det. Nu säger jag inte att jag vet det, men jag har mina aningar om vilka det är. Och det gör mig så ledsen, jag tycker synd om henne om det är så att hon försvarar någon hon älskar. 
  
Jag tycker i alla fall om henne...


Kommentarer
Postat av: julia

Jaa håller me dig helt och hållet!!



Ja tycker synd om henne som måste ge sig in i detta kriget :/

2009-11-18 @ 17:58:12
URL: http://www.butterflyjulia.blogspot.com
Postat av: Matilda

Ja verkligen :(

2009-11-19 @ 16:56:06
URL: http://matildajohannesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0