Lusse lelle



Min kamera är ju kanske inte den bästa i världshistorien (eller så kan jag bara inte inställningarna), men man ser nästan hur UNDERBAR Reginas konsert var. Här kör hon Samson, det var riktigt häftigt med ljuset och Regina vid sin flygel. Laughing with är den absolut bästa låten enligt mig. Puss på henne.

Idag var det luciakröning i Torslandahallen. Det är samma visa år ut och år in. Det enda som förändras är att scenen blir mindre och mindre, att den förflyttas framåt varje år och att publiken blir färre. Resten är sig likt. Det tar alldeles för lång tid, folk somnar nästan efter 45 nummer. Janne Rydén pratar om ovesäntliga saker och ljudet strular. Då tar det ännu längre tid. Sen ställer sig de små tjejerna och kör en rockversion av Staffan Stalledräng. Vem vill höra det? Vart är världen på väg? Men det värsta av allt är att varje år när Uffe ska säga vem som blivit lucia (vilket med alla små kompisar väntar spänt på hela kvällen) så mumlar han lite för sig själv i miken att kandidat nummer 6 (eller vad hon nu var) ska ta ett kliv framåt. Ingen fattar att hon blivit lucia. Det är först när förra årets lucia sätter kronan på toppen av verket som folk applåderar, då fattar dom att hon är "Torslanda lucia 2009". (Fast det roligaste var ju att lucian trodde att det var dags att tåga ut och började denna parad helt ensam tills hon upptäckte det och fick vända. Även en av tärnornas skrattanfall som slutade i att hon gick av scenen utan sitt tåg var ganska roande).
   Jag antar att uff uff uffe inte tycker att det är särskilt spännande att se vem det är som blir lucia, och ärligt talat är det nog inte så många som bryr sig i publiken heller, men för dessa tjejer och deras kompisar är det ju typ hela livet som står på spel. Han måste ju låta spänningen vara en stund. Jag minns själv hur det var för fem år sen när jag själv stod där och ljuset bara skakade. Haha jag kan inte förstå hur det kunde vara så stor grej. Bara för det måste jag bjuda på en härlig bild från när jag var med och vi sjöng på Gustaf Adolfs torg :)



Nu måste jag faktiskt gå och lägga mig. Jag ska gå upp 7 imorgon med mamma och kolla på lucia på tv. Koka lite kaffe, tända en brasa och bara mysa i morgonrock. Myspys.

Glad lucia! (Eller vad säger man hihi)

Kommentarer
Postat av: Sanna

Vilda Matilda! <3 Va fin din blogg har blivit!

Tack för en härlig helg! Det har varit helt galet och roligt! =) Puss!

2009-12-13 @ 20:07:39
URL: http://frokenryding.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0