Dag nr 2

Även andra dagen på mitt lya liv var en trevlig dag. Det första och det absolut bästa var att jag fick träffa världens bästa Frida. Vi promenerade först, sen var vi i stan och åt sushi och fikade :) Det blev en trevlig heldag med mina två tjejer. 




   Sen åkte jag hem och åt en god middag hemma (med julmust!). Magnus föräldrar var hemma hos oss och firade lite jul. Måste även berätta att vi har fått hem två stycken marsvin (harar enligt Gustav) som Ebba ska få i julklapp. Jag satt och myste med Punk (den andre heter Indian) men det var bara mysigt tills han kissade ner mina kläder.


Punk är den brunvita och Indian är den stora gråa


Vi satt och pratade lite efter maten när Patrik och hans käcka kompisar kommer på idén att åka snowboard vid golfbanan. Jag och Jennifer var sugna på att åka med så vi slängde in stjärtlappar och en uppblåsbar snowracer (själklart var min superstjärtlapp från julklappsleken med) och så åkte vi dit. Vi var ett udda gäng måste jag säga. Vet inte hur dessa människor kände varandra eller vad jag gjorde där. Men men, det var trevligt. Men det gick ju ungefär lika fort upp som ner, det var ju inte så roligt. Vi åkte istället till en backe uppe i skogen vid röds. Hjälp det var den brantaste och längsta backe jag varit med om. Jag vågade inte ens åka stjärtlapp. Men vissa människor åkte och flög på varandra åt alla håll och kanter, jag skrattade mest.
    Sen bestämde vi oss för att åka hem. Gustav och Andrea kom dit för att åka pulka med oss, men eftersom vi var på väg hem åkte dom efter oss hem. På vägen träffar vi på Christian Sandholms bil, så han kör också efter oss. När vi svänger upp för en backe för att lämna en av pulkaåkarna stannar Gustav och Christian med sina bilar där nere. När vi släppt av honom och åker ner för backen står inte bilarna kvar, men när vi kommer ut på vägen ser vi dom två bilarna med varningsblinkers på. Jag tänkte att nu har väl så klart Gustav krockat med mammas bil. Men det var tydligen Christian. Hans bil stod med rumpan i vädret i ett dike som var väldigt djupt. Det blev också roligt att försöka få upp den ur diket. Magnus (mammas man) fick komma ner med lina så fick vi dra och putta upp bilen. Så det gick bra till slut. Tog fin bild på den med hjulen i luften, men jag vet inte hur man får in den på datorn.
   Sen gick alla hem till sig så drack jag, Gustav, Andrea, Patrik, Jennifer och Martin varm choklad med vispgrädde. Nu ska jag snart gå och lägga mig och göra mig redo för en ny härlig dag. Då blir det julklappsinhandling.

Pusshej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0